ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΦΟΥ ΙΑ΄ - ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 26222913
Τηλεομοιότυπο: 26222914
Μενού
Erasmus + KA1 Επίσκεψη στο Δουβλίνο

Το ΙΑ’ Δημοτικό Σχολείο Πάφου στo Δουβλίνο, πρωτεύουσα της Ιρλανδίας και άλλοτε λιμάνι των Βίκινγκς!

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA1 (Βασική δράση 1) του ΙΑ’ Δημοτικού Σχολείου Πάφου Αγίου Σπυρίδωνα, πραγματοποιήθηκαν τον Φεβρουάριο του 2025 δύο επιπλέον κινητικότητες εκπαιδευτικών του σχολείου μας προς το Δουβλίνο, για παρακολούθηση δομημένων σεμιναρίων (structure courses).

Συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Θεόνη Νεάρχου, Ειδική Εκπαιδευτικός, είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από τις 17 Φεβρουαρίου μέχρι και τις 21 Φεβρουαρίου 2025, το σεμινάριο «Artificial Intelligence for Education: Exploring the Frontiers of ICT».

Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη και πώς μπορεί να βοηθήσει την εκπαίδευση;

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας των ΤΠΕ που υπόσχεται επανάσταση σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης και της εκπαίδευσης. Ενώ η ΤΝ έχει μεγάλες δυνατότητες για την ενίσχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών, φαίνεται να υπάρχει ανάγκη για εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην αποτελεσματική εφαρμογή της ΤΝ στην τάξη,  ώστε να μην αντιμετωπίζεται από τους εκπαιδευτικούς ως απειλή για αυτούς.

Στόχος του σεμιναρίου ήταν η εκπαίδευση και η εξοικείωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών στο σεμινάριο με την ΤΝ, μέσω στρατηγικών και η αποτελεσματική χρήση της ΤΝ κατά τη διδακτική διαδικασία με τους μαθητές. Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία και ήταν εκπαιδευτικοί από διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης.

Αναλυτικότερα η εκπαιδευτικός μας εκπαιδεύτηκε πρακτικά με εργαλεία ΤΝ, όπως το Chat GPT για γλωσσική εξάσκηση και προσομοιώσεις συνομιλιών, καθώς και εργαλεία αξιολόγησης και ανατροφοδότησης. Επιπλέον, είχε την ευκαιρία να έρθει σε επαφή  και να γνωρίσει άλλες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, όπως το PowerPoint Speaker Coach για την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων, το Perplexity για αυτοκατευθυνόμενη μάθηση, το Yippity για τη δημιουργία αξιολογήσεων, το Grammarly για τη βελτίωση της ικανότητας γραφής των μαθητών και άλλα.

Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία αποτελεσματικών μαθησιακών περιβαλλόντων και τη διασφάλιση ηθικών προβληματισμών κατά τη χρήση της ΤΝ στην εκπαίδευση.

Παράλληλα την ίδια χρονική περίοδο η βοηθός διευθύντρια του σχολείου μας Μαριαλένα Χριστοδουλίδου, παρακολούθησε στον ίδιο οργανισμό υποδοχής το οργανωμένο σεμινάριο   «A European School for All Children».

Το σεμινάριο επικεντρώθηκε κυρίως σε τρεις άξονες:

Στο πώς μπορούν να διαμορφωθούν τα μαθήματα και το μαθησιακό περιβάλλον προκειμένου να εδραιωθεί η πλήρης ισότητα στην πρόσβαση για εκπαίδευση όλων των μαθητών, αναπτύσσοντας παράλληλα στους μαθητές την ανάγκη για κατανόηση δημοκρατικών και αμερόληπτων αξιών.

Στο πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν απλά εργαλεία ΤΠΕ για την ενδυνάμωση όλων των μαθητών σε ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής τους συνείδηση ​​στην ολοένα και πιο ποικιλόμορφη σύγχρονη τάξη.

Στο πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός να επωφεληθεί από τις ευρωπαϊκές ευκαιρίες για την αντιμετώπιση κοινών ζητημάτων στην εκπαίδευση και πώς μπορεί να προετοιμαστεί για μελλοντικά ευρωπαϊκά και διεθνή έργα.

Μέχρι την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες είχαν αναλύσει πώς να προσαρμόσουν τις παραδοσιακές τεχνικές διδασκαλίας στις ανάγκες των μαθητών τους διασφαλίζοντας καθολική πρόσβαση στο πρόγραμμα σπουδών και εντοπίστηκαν αποτελεσματικές λύσεις για τη διαχείριση μιας πολυπολιτισμικής, μεικτής ικανότητας, ποικιλόμορφης τάξης, συμπεριλαμβανομένων μειονοτήτων και μαθητών με διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επιπλέον συζητήθηκαν πρακτικές ιδέες για το πώς μπορεί να προωθηθεί η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, συμπεριλαμβανομένης της διακρατικής διάστασης και πώς είναι εφικτό να συμπεριληφθεί η τάξη ή το σχολείο σε ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Εν κατακλείδι επιτεύχθηκαν τα ακόλουθα μαθησιακά αποτελέσματα:

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί εκπαιδεύτηκαν στο:

πώς μπορούν να διαχειριστούν μια πολιτιστικά ποικιλόμορφη τάξη,

πώς μπορεί να εξασφαλιστεί ίση πρόσβαση στο πρόγραμμα σπουδών για μαθητές όλων των ικανοτήτων,

πώς μπορούν να καλλιεργήσουν στους μαθητές τους κρίσιμες, σύγχρονες δημοκρατικών αξίες,

πώς να χρησιμοποιούν οι ίδιοι εργαλεία ΤΠΕ για ενδυνάμωση των μαθητών και ανάπτυξη της διαπολιτισμικής τους συνείδησης και

πώς να προωθούν τη συνεργατική μάθηση μέσω διεθνών προγραμμάτων ευρωπαϊκής συνεργασίας των σχολείων.

Κατά τη διάρκεια των δύο σεμιναρίων, οι δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να προβάλουν την Κύπρο και την κυπριακή παράδοση και ταυτόχρονα να γνωρίσουν την ιρλανδική κουλτούρα αλλά και στοιχεία της κουλτούρας των υπόλοιπων συμμετεχόντων.

Οι κινητικότητες συνδύαζαν με το εκπαιδευτικό κομμάτι επισκέψεις σε σημεία ενδιαφέροντος  της πόλης, ξεναγήσεις και εκδρομή, όπως και παρακολούθηση πολιτιστικών δρώμενων. Η όλη εμπειρία ήταν εξαιρετική.

Θεόνη Νεάρχου (Ειδική Εκπαιδευτικός)

Μαριαλένα Χριστοδουλίδου

Εκπαιδευτικοί ΙΑ’ Δημοτικού Πάφου Αγίου Σπυρίδωνα