• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

ΕΥΡΩΠΑ'Ι'ΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - Erasmus+ Programs

 

Erasmus+ Προγράμματα Βασικής Δράσης 1 (ΚΑ1)

Το πρόγραμμα προσφέρει τη δυνατότητα διοργάνωσης μαθησιακής κινητικότητας στο εξωτερικό στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης, για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Στόχος των δραστηριοτήτων μαθησιακής κινητικότητας είναι να παρέχουν στους συμμετέχοντες ευκαιρίες μάθησης και να συμβάλλουν στη διεθνοποίηση και την ανάπτυξη των Σχολείων και των άλλων οργανισμών στη σχολική εκπαίδευση.

Το σχολείο μας φέτος έχει πετύχει να λάβει διαπίστευση για υλοποίηση κινητικοτήτων μέχρι το 2027 στα πλαίσια της βασικής δράσης 1.

 

 

Το ΙΑ΄ Δημοτικό Σχολείο Πάφου - Αγίου Σπυρίδωνα, με το Erasmus+ ΚΑ1 στην Πράγα

Είναι γενικά αποδεκτό ότι βασικός στόχος της εκπαίδευσης στις μέρες μας αποτελεί όχι μόνο η διδασκαλία πυρηνικών γνώσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, αλλά κυρίως η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, οι οποίες θα επιτρέψουν σε κάθε εκπαιδευόμενο να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης.

Στη βάση των παραπάνω πληροφοριών και δεδομένων των εξελίξεων στο ευρύτερο κοινωνικό γίγνεσθαι, το σχολείο μας συμμετέχει ως διαπιστευμένος οργανισμός στο πρόγραμμα Erasmus+ KA1 (Βασική δράση 1) με πρωταρχικό στόχο, μέσω της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του οργανισμού μας, τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων του μαθητικού πληθυσμού του σχολείου μας,  μέσω της αξιοποίησης της Ευρωπαϊκής εμπειρίας.

Το πρόγραμμα έχει ως κύριους άξονες τη συμπεριληπτική μάθηση, τον ψηφιακό και πληροφοριακό γραμματισμό, την εκπαίδευση για ένα αειφόρο, βιώσιμο μέλλον και τη διεθνοποίηση του οργανισμού μας.

Στα πλαίσια λοιπόν του προαναφερθέντος προγράμματος τον Ιανουάριο του 2024  πραγματοποιήθηκαν δύο κινητικότητες εκπαιδευτικών του σχολείου μας προς την Τσεχία.

Συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Δέσποινα Χατζηκλεοβούλου ταξίδεψε στην Πράγα από τις 15 μέχρι τις 19 Ιανουαρίου 2024 και συμμετείχε στο πρόγραμμα «Innovative Approaches to Teaching». Το πρόγραμμα παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από Κύπρο, Ελλάδα, Ισπανία, Ισλανδία και Πορτογαλία.

Στόχος του σεμιναρίου ήταν να συμβάλει πρακτικά στη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε κάθε τάξη. Η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας, η καλλιέργεια μεταγνωστικών  δεξιοτήτων, η χρήση της τεχνολογίας ως εργαλείο για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης ήταν μερικά από τα θέματα στα οποία επικεντρώθηκε το σεμινάριο. Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες και πρακτικά παραδείγματα οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν ιδέες και συνεργάστηκαν για το σχεδιασμό εργασιών και σχεδίων μαθημάτων. Οι θεωρητικές γνώσεις ήταν περισσότερο καθοδηγητικές και τα μαθήματα προσανατολίζονταν στη βιωματική μάθηση. Η διδασκαλία με καινοτόμες πρακτικές και τεχνολογίες που ήταν και ο στόχος του σεμιναρίου, έδινε έμφαση στη σημασία του «Μαθαίνω Κάνοντας», μεθοδολογία που καθιστά τη διδασκαλία ζωντανή και κάνει τη μάθηση μια ενεργητική διαδικασία, ανοίγοντας έτσι το «παράθυρο» για δράση, έρευνα, ανακάλυψη, επιχειρηματολογία, συνεργασία, κατανόηση.

Την ίδια περίοδο, ακόμη μια εκπαιδευτικός του σχολείου μας παρακολούθησε δομημένο σεμινάριο επιμόρφωσης στον ίδιο προορισμό. Συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός Μαρία Χριστοφίδη συμμετείχε στο πρόγραμμα με τίτλο «Education for Sustainability». Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν συνολικά 17 εκπαιδευτικοί από Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ρουμανία και Ελλάδα. Οι συνάδελφοι που συμμετείχαν προέρχονταν από τη δημοτική και τη μέση εκπαίδευση.Στόχος του προγράμματος ήταν να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί τι ακριβώς είναι η Βιωσιμότητα και πώς μπορεί να εφαρμοστεί στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η Βιωσιμότητα δεν αφορά μόνο περιβαλλοντικά θέματα αλλά είναι μια πολυσύνθετη έννοια με 3 πυλώνες: τον κοινωνικό, τον οικονομικό και τον περιβαλλοντικό. Θεωρείται ότι μόνο με στόχο τη βιωσιμότητα θα μπορέσει η ανθρωπότητα να ανταπεξέλθει στην οικονομική, περιβαλλοντική αλλά και κοινωνική κρίση, που καλείται να αντιμετωπίσει τις τελευταίες δεκαετίες.

Στο πρόγραμμα που παρακολούθησε η εκπαιδευτικός τους σχολείου μας, παρουσιάστηκε ο πιο κάτω ορισμός:

«Βιωσιμότητα είναι η ανταπόκριση στις ανάγκες του σήμερα, χωρίς να διακυβεύεται η ικανότητα των μελλοντικών γενεών να ανταποκριθούν στις δικές τους ανάγκες» (Έκθεση Brundtland για την Παγκόσμια Επιτροπή Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης).

Για να επιτευχθεί ένας τέτοιος στόχος, θα πρέπει να αναθεωρηθούν οι στάσεις, οι αξίες και οι συμπεριφορές των ανθρώπων. Το καλύτερο μέρος για να ξεκινήσουμε είναι η εκπαίδευση, ούτως ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν από μικρή ηλικία τις αρχές και τις αξίες της βιωσιμότητας. Έτσι, κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου συζητήθηκε και το ποια είναι η θέση και ο ρόλος τους εκπαιδευτικού σε όλη αυτή τη διαδικασία.

Επιπλέον, στο πρόγραμμα παρουσιάστηκαν οι «17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ» και η σύνδεσή τους με πέντε τομείς κρίσιμης σημασίας (Άνθρωποι, Πλανήτης, Ευημερία, Ειρήνη, Συνεργασία). Αναπτύχθηκαν διάφορα θέματα όπως η ισότητα, οι αξίες, η ηθική, τα στερεότυπα, η προκατάληψη, οι διακρίσεις, κοινωνικά θέματα, η υποστήριξη της ευημερίας, ο αλτρουισμός, η λήψη αποφάσεων και πώς μπορούμε να αναθέσουμε στους μαθητές μας βιώσιμα πρότζεκτ με θέμα το κλίμα και τη φύση. Όλα αυτά  διδάχθηκαν μέσα από τη συνεργατική μάθηση, με εργασία και συζήτηση σε ομάδες, debate και πρότζεκτ.

Τέλος, οι δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε διάφορα αξιοθέατα στην Πράγα, όπως  η Γέφυρα του Καρόλου, το Κάστρο της Πράγας, η Πλατεία της Παλιάς Πόλης, το Αστρονομικό Ρολόι κ.ά.

Δέσποινα Χατζηκλεοβούλου

Μαρία Χριστοφίδη

Εκπαιδευτικοί ΙΑ’ Δημοτικού Σχολείου Πάφου – Αγίου Σπυρίδωνα

 

Συμμετοχή του ΙΑ΄ Δημοτικού Σχολείου Πάφου στη Βουδαπέστη, μέσω του Erasmus+ KA1

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA1 (Βασική δράση 1), το οποίο έχει ως πρωταρχικό στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του οργανισμού μας, πραγματοποιήθηκαν τον Φεβρουάριο του 2024 δύο κινητικότητες εκπαιδευτικών του σχολείου μας στη Βουδαπέστη, στην Ουγγαρία.

Συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός Μαρία Aσπρομάλλη ταξίδεψε προς την ουγγρική πρωτεύουσα, από τις 19 μέχρι τις 24 Φεβρουαρίου 2024 και συμμετείχε στο πρόγραμμα «Happy Schools:Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development».

Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 19 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με χώρες προέλευσης από την Κύπρο, Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Λιθουανία και Κροατία. Στόχος του σεμιναρίου ήταν η ενημέρωση και η εκπαίδευση των συμμετεχόντων σχετικά με την αξία της Θετικής Εκπαίδευσης (Positive Education), τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές. Η Θετική Εκπαίδευση υλοποιείται κυρίως μέσω βιωματικών εργαστηρίων στην τάξη, αλλά και στο σύνολο του σχολείου. Μέσα από τη θετική ψυχολογία των εκπαιδευτικών και των μαθητών, η διαδικασία μάθησης γίνεται πιο ευχάριστη και δημιουργική. Ο κύριος στόχος του Positive Education είναι να βοηθήσει τους μαθητές να αναγνωρίζουν το άγχος τους και να μάθουν μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες να το διαχειρίζονται και να το ξεπερνούν, έτσι ώστε να μην αποτελεί εμπόδιο στη μαθησιακή διαδικασία.

Στο σεμινάριο, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με πολλές δραστηριότητες που μπορούν να αξιοποιηθούν πρακτικά με τους μαθητές τους, έτσι ώστε να πετύχουν θετική στάση των μαθητών ως προς την εκπαίδευση, ισορροπώντας ταυτόχρονα και τη ψυχική τους υγεία. Αυτές οι πρακτικές είναι βασισμένες σε μοντέλα μάθησης, όπως το PERMA Model του Martin Seligman. Μερικές από τις δημιουργικές δραστηριότητες που εισηγείται αυτό το μοντέλο μάθησης, ώστε να αποβάλει το άγχος των μαθητών αλλά και να βελτιώσει τις σχέσεις μεταξύ τους, είναι η οργάνωση της τάξης σε Compliment Circles, τα Laughter Yoga Sessions, οι Well-Being Weeks, τα Ηappiness Challenges and Happiness Workshops, οι σχολικές παραστάσεις, τα ομαδικά projects και έκθεσή τους στον σχολικό χώρο κ.ά.

Παράλληλα, την ίδια χρονική περίοδο, η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Μαρία Ιορδάνου συμμετείχε στο πρόγραμμα «Game Design for Teaching and Learning». Το πρόγραμμα παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με χώρες προέλευσης την Κύπρο, Ισπανία, Ιταλία, Μάλτα, Ολλανδία και Κροατία.

Στόχος του σεμιναρίου ήταν η εκπαίδευση των συμμετεχόντων στην εφαρμογή των αρχών της μάθησης βασισμένης στο παιχνίδι (Game-Based Learning) και της Παιχνιδοποίησης (Gamification), ώστε να αναπτυχθεί και να βελτιωθεί το κίνητρο μάθησης των μαθητών, η ενεργός συμμετοχή τους σε όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος και να επιτευχθούν έτσι βελτιωμένα μαθησιακά αποτελέσματα.

Στο σεμινάριο έγινε αρχικά η διάκριση ανάμεσα στις έννοιες Game-Based Learning, Gamification και Game Design και μελετήθηκαν οι περιπτώσεις στη διδασκαλία που είναι καταλληλότερη η κάθε μέθοδος. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες έγινε εξάσκηση στη χρήση του παιχνιδιού στην τάξη, με τρόπο που να προάγεται η απόκτηση γνώσεων αλλά και δεξιοτήτων από τους μαθητές. Οι δραστηριότητες/παιχνίδια που παρουσιάστηκαν κάλυπταν ένα μεγάλο εύρος παιγνιώδους μάθησης, ξεκινώντας από απλά παιχνίδια (όπως quizzes) μέχρι πιο πολύπλοκες δραστηριότητες (όπως τα escape rooms) που βασίζονται στις αρχές της διερευνητικής μάθησης (Ιnquiry-Βased Learning). Δόθηκε επίσης η ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν και να εφαρμόσουν τα βήματα για τον σχεδιασμό δικών τους παιχνιδιών.

Οι κινητικότητες συνδύαζαν εκτός από το εκπαιδευτικό κομμάτι, ξεναγήσεις στην πόλη, όπως και παρακολούθηση πολιτιστικών δρώμενων. Η όλη εμπειρία ήταν εξαιρετική!

Μαρία Ασπρομάλλη

Μαρία Ιορδάνου

Εκπαιδευτικοί ΙΑ΄ Δημοτικού Σχολείου Πάφου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Erasmus+ Προγράμματα Βασικής Δράσης 2 (ΚΑ2)

Στα πλαίσια της Βασικής Δράσης 2 (ΚΑ2)  το Σχολείο μας  ΙΑ’ Δημοτικό Σχολείο Πάφου Αγίου Σπυρίδωνα για πρώτη φορά έχει πετύχει τη συμμετοχή του σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ2 Σύμπραξης Μικρής Κλίμακας με το πρόγραμμα  «Inclusive School Hub», διάρκειας 12 μηνών. Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2024.

Σκοπός του προγράμματος είναι η ανάπτυξη εργαλείων καθοδήγησης και υποστήριξης εκπαιδευτικών και σχολείων,  πάνω σε θέματα διαφορετικότητας και συμπερίληψης μέσα στην τάξη, με σκοπό τη βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας.

Η Κοινοπραξία:

- German School of Athens- Γερμανική Σχολή Αθηνών  (Ελλάδα)

- ΙΑ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου, Αγίου Σπυρίδωνα (Κύπρος)

- Rutu Foundation (Ολλανδία)

- SkillsUp Training & Research (Ολλανδία)     -  Συντονιστής του προγράμματος

Αναλυτικότερα το «ISH» πρόγραμμα στοχεύει στα ακόλουθα:

- Μέσω της ιστοσελίδας του προγράμματος, να παρέχει σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προσβάσιμες πηγές και κατευθυντήριες γραμμές σε όλες τις γλώσσες της κοινοπραξίας, για την προώθηση της συμπερίληψης / ενσωμάτωσης και της ποικιλομορφίας στην εκπαίδευση.

- Να δημιουργηθεί ένα «Digital Εscape Room» για εκπαιδευτικούς και διευθυντές σχολείων,  το οποίο να επιμορφώνει τους εκπαιδευτικούς πάνω στη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα.

- Δια ζώσης επιμόρφωση “Τrain the trainer” σε εκπαιδευτικούς και διευθυντές σχολείων της κοινοπραξίας, με θέμα τη συμπεριληπτική διδασκαλία στη σχολική εκπαίδευση.

Η ιστοσελίδα του προγράμματος είναι προσβάσιμη στο Inclusive School Hub (getlearnworlds.com)  και  αποτελεί σημαντικό στοιχείο του προγράμματος καθώς θα χρησιμεύει ως πλατφόρμα για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τους στόχους και τα αποτελέσματά του. Επιπρόσθετα, θα παρουσιάζει δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν για σκοπούς διάδοσης και διάχυσης του προγράμματος όπως και τεκμηριωμένες πηγές για συμπεριληπτική διδασκαλία (σε όλες τις γλώσσες της κοινοπραξίας).

Όσον αφορά τη δια ζώσης επιμόρφωση «Τrain the trainer», αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας από τις 26 έως τις 29 Ιουνίου 2023 στο Huibersschool στο Δυτικό Άμστερνταμ, σε ένα σχολείο του Ιδρύματος Rutu το οποίο είναι ταυτόχρονα ένα πολυπολιτισμικό σχολείο. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης θα συζητηθεί πώς η αίσθηση του ανήκειν επιδρά στη διδασκαλία και στα επιτεύγματα διαφορετικών ομάδων μαθητών. Επιπλέον, θα διαμορφωθούν δράσεις όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές θα αλληλοεπιδρούν, λαμβάνοντας υπόψη τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη. Ο σχεδιασμός μαθημάτων/αναλυτικού προγράμματος σπουδών για εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς θα είναι επίσης στην ατζέντα της δια ζώσης επιμόρφωσης.

Διαδικτυακές συναντήσεις του προγράμματος που έγιναν:

Στις 13 Μαρτίου 2023 έγινε η εναρκτήρια συνάντηση διαδικτυακά και αποτέλεσε ένα σημαντικό ορόσημο για το πρόγραμμα, καθώς σηματοδότησε την αρχή ενός 12μηνου ταξιδιού συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών, ερευνητών και εκπαιδευτικών τεχνολόγων από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ολλανδία. Η συνάντηση έδωσε την ευκαιρία στους εταίρους του προγράμματος να γνωριστούν μεταξύ τους, να συζητήσουν το σκοπό και τους στόχους του προγράμματος και να σχεδιάσουν τα επόμενα τους βήματα. Κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης συνάντησης, παρουσιάστηκαν τα σχέδια διασφάλισης της ποιότητας και διάχυσης του προγράμματος, όπως επίσης τα πρώτα βήματα για το πρώτο αποτέλεσμα του προγράμματος, τη συλλογή τεκμηριωμένων πηγών πάνω στη συμπερίληψη στη σχολική εκπαίδευση.

Στις 5 Μα’ί’ου 2023 έγινε η δεύτερη διαδικτυακή συνάντηση των εταίρων όπου παρουσιάστηκαν οι πηγές που συγκεντρώθηκαν μετά από έρευνα αρκετών εβδομάδων και συζητήθηκε πώς αυτές θα αξιοποιηθούν μελλοντικά. Συζητήθηκαν ακόμη πρακτικά θέματα οργάνωσης της επικείμενης δια ζώσης επιμόρφωσης στο Άμστερνταμ,  όπως επίσης και τρόποι διάχυσης του προγράμματος ISH ευρύτερα.

Για περισσότερη μελλοντική ενημέρωση στο προσωπικό σας email, εγγραφείτε δωρεάν στο Inclusive School Hub (getlearnworlds.com)

 

Το ΙΑ' Δημοτικό σχολείο Πάφου στο Άμστερνταμ

(Δημοσίευση 5/7/2023 στο paideianews για το επιμορφωτικό σεμινάριο στο οποίο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, στα πλαίσια του προγράμματος ISH

Φωτογραφικό υλικό από την επιμόρφωση στη "Συμπεριληπτική εκπαίδευση" στο Άμστερνταμ 27-29 Ιουνίου 2023:

 

Το ΙΑ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου συμμετείχε στην παρουσίαση του “Inclusive School Hub” στο Μαρούσι   (δημοσίευση στο PaideiaNews.com,  1/2/2024)

 

Τελευταία Νέα